مقالاتی در مورد: آشنایی با بیت‌پین

چرا بیت‌پین امن است؟

بیت‌پین از ابعاد مختلف فنی و غیرفنی، متعهد به حفظ امنیت دارایی‌های کاربران است و برای این کار هم مکانیزم‌های مختلفی در بیت‌پین به کار گرفته شده است.

حفاظت از دارایی‌ها



جهت حفظ و نگهداری از دارایی‌های ارز دیجیتال شما، آن‌ها در کیف پول‌های سخت‌افزاری نگهداری می‌شوند. این کیف پول‌ها به اینترنت متصل نبوده و امکان حمله و به سرقت رفتن دارایی‌ها وجود ندارد. همچنین کلیدهای خصوصی کیف پول‌های نرم‌افزاری شما به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند تا حتی در صورت رخنه به سرور، امکان دسترسی به کلیدهای خصوصی وجود نداشته باشد.

برداشت وجه



برداشت وجه ریالی تنها به حساب‌هایی امکان‌پذیر است که به نام شخص صاحب حساب کاربری باشد و همچنین برای برداشت رمزارز به دو کد تایید ارسال شده نیاز است. این امکان تا حدود زیادی امنیت حساب کاربری شما را در مقابل حملات فیشینگ افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است آدرس‌های رسمی بیت‌پین، bitpin.ir و bitpin.org هستند و هنگام ورود به حساب کاربری خود به آدرسی که در بالای مرورگر درج شده است، دقت کنید.

امنیت حساب کاربری و حریم شخصی



مدارک هویتی شما کاربران عزیز بعد از احراز هویت از بستر اینترنت خارج شده و در فضای ذخیره‌سازی آفلاین نگهداری می‌شود. تمام اطلاعات ورود کاربران مانند IP، دستگاهی که با آن وارد شده‌اند و … نیز ذخیره خواهد شد.

تعداد لاگین، ورود اشتباه رمز عبور و … برای هر کاربر محدود شده و در صورتی که تلاش‌های ناموفق زیادی برای ورود به حساب کاربری انجام شود، حساب کاربری به‌صورت موقت تعلیق خواهد شد. در صورت تلاش ناموفق برای ورود به حساب کاربری، ایمیلی حاوی اطلاعات مربوطه مانند IP و … برای کاربر ارسال می‌شود.

جهت افزایش امنیت حساب کاربری‌تان، شما می‌توانید ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید تا حتی در صورت لو رفتن رمز عبور حساب کاربری، فردی غیر از خودتان نتواند به حساب شما وارد شود. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش امنیت حساب کاربری‌تان از ورود دو مرحله‌ای و اپلیکیشن Google Authenticator استفاده نمایید.

پایداری داده‌ها



جهت حفظ و پایداری داده، داده‌ها در چند سرور متفاوت نگهداری می‌شوند تا در صورت بروز مشکل برای هر کدام از آن‌ها، داده‌ها همچنان در دسترس بماند. همچنین به‌صورت مرتب از پایگاه داده نسخه پشتیبان گرفته می‌شود تا اگر به هر دلیل تمام سرورها از دسترس خارج شوند، اطلاعات و دارایی کاربران از دست نرود.

به روز شده در: 20/03/2024