مقالاتی در مورد: راهنمای اپلیکیشن بیت‌پین

ارزهای با تگ «زرد ارز» بیت‌پین چیست؟

ما در بیت‌پین همیشه تلاش می‌کنیم سبد کاملی از رمزارزهای بازار را در اختیار کاربرانمان قرار دهیم. این حق همه کاربران بیت‌پین است که در بستری امن، رمزارزهای محبوب و مطرح روز دنیا را به‌راحتی و به‌صورت ریالی خرید‌و‌فروش کنند.

اما نکته مهم، معیارهای اضافه کردن رمزارزهای جدید به بیت‌پین است. درواقع ما به‌طور معمول با توجه به شاخص‌های زیر، رمزارزها را به بیت‌پین اضافه می‌کنیم:

میزان ارزشمندی رمزارز از نظر بنیادین
محبوبیت و تعداد خریداران و فروشندگان آن در تمام دنیا
ارزش بازار رمزارز
اقبال عمومی کاربران

همان‌طور که گفتیم، امکان اضافه شدن رمزارز جدید به بیت‌پین، با معیارهای فوق سنجیده می‌شود. با این حال در دنیای غیرمتمرکز بلاک‌چین، حق هر فردی است که از هر پروژه یا رمزارزی که می‌خواهد، حمایت و آن را خریداری کند. بنابراین ما با ایجاد تگ زرد ارز سعی کرده‌ایم در عین ایجاد امکانی برای خرید و فروش آزادانه پروژه‌های جدید، هشدارهای لازم را در خصوص پرهیز از هرگونه خرید هیجانی این گونه رمزارزها را هم بدهیم.

این روزها، ارزهای به اصطلاح «میم‌کوین» در بازار کریپتو بسیار محبوب شده‌اند. دوج کوین، کیشو، فگ و بسیاری دیگر از اسم‌های آشنا که این روزها می‌شنویم، از این دسته هستند. نکته مهم درباره این رمزارزها، نداشتن تحلیل بنیادین مشخص و ابهام در ارزشمندی آن‌ها (از این نظر) است.

البته به یک نکته بسیار مهم نیز باید توجه کرد: چیزی که پول را ارزشمند می‌کند، توجه، محبوبیت و مقبولیت آن بین عموم مردم است. بنابراین، در رمزارزهایی که به میم‌کوین معروف هستند، متغیر محبوبیت نقش مهمی را بازی می‌کند. همچنان که بیت‌پین سعی می‌کند از رمزارزهای کلاه‌برداری و پانزی دوری کند و به کاربران در این مورد آموزش کامل دهد، محبوبیت بازار ارزها را نیز در نظر گرفته و برای پاسخ به تقاضای کاربران، در جهت ایجاد بستر امن برای خرید‌و‌فروش میم‌کوین‌ها نیز قدم برمی‌دارد.

رمزارزهای با تگ زرد ارز چیست؟



بیت‌پین برای اینکه تفاوت این نوع رمزارزها با سایر رمزارزها مشخص باشد، آن‌ها را با تگ «زرد ارز» جداسازی کرده است. اما چرا زرد؟ رنگ زرد نشانه شادی و شوخ‌طبعی و همچنین حاشیه‌سازی است. از آنجا که منشأ اکثر این رمزارزها، بر پایه شوخی‌های ساختگی فضای مجازی بنا شده و همچنین اغلب حاشیه‌ساز هستند، آن‌ها را «زرد ارز» نام‌گذاری کردیم.

چرا زرد ارزها را لیست می‌کنیم؟


زرد ارزهای بیت‌پین، ارزهای معروف و محبوبی هستند. اکثر کاربران برای خرید این رمزارزها، باید به صرافی‌های خارجی گمنام یا صرافی‌های غیرمتمرکز مانند پنکیک سوآپ یا یونی سوآپ مراجعه کنند. خرید‌و‌فروش از این نوع صرافی‌ها می‌تواند ریسک‌های مختلفی داشته باشد:

پیچیده بودن کار با آن‌ها
نیاز به حداقل مقداری ارزهای موردنیاز صرافی غیرمتمرکز
گران بودن و بالا بودن کارمزدها
امکان فراموشی رمز کیف پول و گم‌شدن تمام دارایی‌ها در این صرافی‌ها

بنابراین، بیت‌پین با توجه به این چالش‌ها، سعی کرده بستری امن و ساده برای خرید و فروش این رمزارزها را بدون کارمزدهای سرسام‌آور و پیچیدگی‌های صرافی‌های غیرمتمرکز، ارائه کند.

آیا خرید‌و‌فروش زرد ارزها پیشنهاد می‌شود؟


خرید‌و‌فروش هرگونه رمزارزی اعم از زرد ارزها، توسط خود کاربر انجام شده و بیت‌پین هیچ‌گونه دخالتی در این فرایند ندارد. بنابراین مسئولیت خرید‌و‌فروش آن‌ها هم برعهده خود کاربر است.

آیا ممکن است با خرید زرد ارزها ضرر کنم؟


بله! به‌طور کلی خرید‌و‌فروش رمزارزها فعالیت بسیار پرنوسان و همراه با ریسک است. در این بین زرد ارزها ریسک مضاعف دارند و همان طور که ممکن است سود بسیار زیادی به شما بدهند، این امکان هم وجود دارد که ضرر بسیار سنگینی به شما تحمیل کنند. بنابراین باید این ریسک را پذیرفته و با آگاهی خرید‌ و‌ فروش کرد.

اگر با خرید زرد ارزها سود یا ضرر کنم، مسئولیت با چه کسی است؟
به‌صورت کلی مسئولیت هر سود یا ضرری که در خرید رمزارزها حاصل شود، به‌طور کامل برعهده کاربر است. بیت‌پین یک صرافی ارز دیجیتال است و مسئولیت خود را فقط در آماده‌سازی زیرساخت و بستر خرید‌و‌فروش این ارزها می‌داند. بنابراین هرگونه فعالیت خرید‌و‌فروش، از دایره اختیارات بیت‌پین خارج بوده و به خود کاربر مربوط خواهد شد.

قیمت خرید‌و‌فروش زرد ارزها متفاوت است؟


قیمت خرید‌و‌فروش زرد ارزها در خرید آسان متفاوت است. زمانی که شما یک زرد ارز خریداری می‌کنید، در موجودی کیف پول خود ارزش آن با قیمت فروش را خواهید دید. بنابراین ممکن است موجودی کیف پول اندکی کمتر از میزان خرید شما باشد (همیشه قیمت خرید بیشتر از قیمت فروش است). این قیمت‌گذاری با توجه به شرایط بازار و عرضه و‌ تقاضا تعیین و از قبل و در زمان خرید یا فروش، به کاربر اعلام می‌شود.

آیا زرد ارزها در پلتفرم حرفه‌ای هم معامله می‌شوند؟


هر زرد ارزی که به حجم مناسب خرید‌و‌فروش برسد، در بخش معامله قابل خرید و فروش است.

به روز شده در: 22/03/2024