مقالاتی در مورد: بات معامله‌گر

بات اسپات گرید چیست؟

بات اسپات‌گرید چیست و چگونه عمل می‌کند؟


بات اسپات‌گرید، یک ابزار معامله خودکار با استراتژی مخصوص به خود است که بین بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت، با فاصله یکسان، سفارش‌های خرید و فروش را با حجم یکسان قرار می‌دهد تا در صورت نوسان قیمت بازار، سود کسب کند.
این بات می‌تواند با خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا به‌صورت خودکار، حتی اگر وقت کافی برای انجام معامله یا دانش برنامه‌نویسی و استراتژی معاملاتی بالایی نداشته باشید، باعث کسب سود شما شود.

روش‌های فعال‌سازی بات اسپات‌گرید چیست؟


دو حالت دستی و اتوماتیک برای فعال‌سازی بات اسپات‌گرید وجود دارد.
در حالت اتوماتیک، پارامترها از طریق هوش مصنوعی محاسبه شده و توسط بیت‌پین پیشنهاد می‌شوند. در صورت ساخت بات به صورت اتوماتیک، سفارش‌ها و معاملات بات پس از ایجاد آن شروع می‌شوند.
در حالت دستی، باید پارامترهای مورد نیاز را خودتان وارد کنید تا بات شروع به فعالیت کند و سفارش‌ها و معاملاتش انجام شوند.

هنگامی که بات اسپات‌گرید ساخته شود،‌ سفارشات و معاملات چگونه انجام می‌شوند؟


پس از شروع به فعالیت، بات ابتدا بسته به موجودی که به آن اختصاص داده‌اید، یک معامله فوری (فروش یا خرید) انجام می‌دهد تا مقدار موجودی لازم برای سفارش‌های خرید و فروش را تامین کند. بعد از این کار، بات در بازه پارامتر‌های کم‌ترین قیمت تا بیش‌ترین قیمت، سفارش‌های خرید و فروش را به تعداد تنظیم شده و به صورت سفارش محدود، ثبت می‌کند.
با رسیدن قیمت بازار به قیمت هر یک از سفارش‌های خرید و فروش، بات سفارش خود را معامله می‌کند.

بات اسپات‌گرید مناسب چه بازار‌هایی است؟


بات اسپات‌گرید مناسب بازار‌های نوسانی است که در بازه‌های قیمتی مشخصی نوسان داشته باشد. در استفاده از بات اسپات‌گرید باید توجه داشته باشید که پارامتر‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که بیش‌ترین فرصت معاملاتی در اختیار بات قرار گیرد.

از طریق بات اسپات‌گرید،‌ چگونه می‌توان سود کسب کرد؟


سفارش‌های بات اسپات‌گرید،‌ با فاصله یکسان از یکدیگر قرار‌ می‌گیرند و حجم‌های هر سفارش با یکدیگر برابرند. به همین دلیل، با اجرای سفارش‌های خرید و معامله سفارش‌های فروش در قیمت‌های بالاتر، فرصت کسب سود برای شما از طریق بات Spot Grid فراهم می‌شود.

کسب سود در بات اسپات‌گرید قطعی است؟


خیر. کسب سود در بات اسپات‌گرید (و سایر بات‌های بیت‌پین) تضمینی نیست.

بات اسپات‌گرید با عبور قیمت بازار از پارامتر‌های بیش‌ترین قیمت و کم‌ترین قیمت، چه می‌کند؟


در این صورت، بات تمام سفارش‌های فعال خود را لغو می‌کند و سفارش دیگری قرار نمی‌دهد. با بازگشت قیمت بازار به محدوده قیمتی بیش‌ترین قیمت و کم‌ترین قیمت تعیین‌شده، بات مجددا فرآیند سفارش‌گذاری خود را انجام می‌دهد.

بات اسپات‌گرید چگونه غیر فعال و متوقف می‌شود؟


برای توقف بات اسپات گرید، دو حالت وجود دارد.
حالت اول توقف دستی است. در این حالت شما می‌توانید روی دکمه‌ توقف بات بزنید و بات خود را با توجه به گزینه‌های موجود برای تبدیل دارایی، متوقف کنید.
حالت دوم، توقف اتوماتیک است. در این حالت،‌ اگر قیمت حد سود و قیمت حد ضرر برای بات Spot Grid خود تنظیم کرده باشید، با رسیدن قیمت بازار ارز مورد نظر به یکی از این دو قیمت، بات متوقف شده و دیگر معامله‌ای انجام نمی‌دهد و همه موجودی شما با ترکیب موجود در بات، به کیف پول اصلی بازگردانده خواهد شد.

چگونه بات اسپات‌گرید بسازم؟


شما می‌توانید با انتخاب گزینه بات از تب معامله در صفحه اصلی (یا گزینه بات در صفحه اول اپلیکیشن موبایل)، وارد بخش بات بیت‌پین شوید.


در این صفحه، با انتخاب گزینه بات اسپات‌گرید در بخش ساخت بات، پس از فشردن دکمه سبز ساخت بات اسپات‌گرید، وارد صفحه تنظیمات می‌شوید.


برای شروع بات، در هر دو روش دستی و خودکار، ابتدا باید بازار مورد نظر خود را انتخاب کنید.


در تنظیمات خودکار، پس از انتخاب بازار، تمام پارامترها پر می‌شوند و فقط باید مقدار سرمایه گذاری، حد سود یا حد ضرر را وارد کنید. توجه داشته باشید که تعیین حد سود و حد ضرر اختیاری است.


در حالت دستی، خودتان باید متغیرها را تعیین کنید.
Upper Price(UP): کران بالای قیمت که بات در قیمت بیش‌تر از آن فعالیت نمی‌کند.
Lower Price(LP): کران پایین قیمت که بات در قیمت کم‌تر از آن فعالیت نمی‌کند.
Grids Number: تعداد سفارش‌هایی که بات در بازه کران بالا و کران پایین قرار می‌دهد (نهایتاً ۱۰۰ سفارش).
Total Investment: مقدار موجودی و سرمایه‌ای که برای فعالیت بات منظور می‌شود.
دقت کنید که حداقل مقدار سرمایه گذاری که در باکس به صورت پیش‌فرض قرار دارد، تابعی از فاصله UP،LP و تعداد گریدهایی است که تعیین می‌کنید.




بعد از فشردن دکمه اجرای بات، بات مورد نظر ساخته خواهد شد.
بات در ابتدای شروع به کار، به اندازه تمام سفارش‌های فروش خود (سفارش‌های بالاتر از قیمت ورود بات)، از ارز مورد نظر به صورت سفارش فوری خرید می‌کند تا در صورت بالا رفتن قیمت بازار، با فروش آن‌ها سود کسب کند.


در این تصویر سفارش‌های قرمز، سفارش‌های فروش بات و سفارش‌های سبز، سفارش‌های خرید هستند. این سفارش‌ها به صورت محدود گذاشته شده‌اند.
در جدول پایین‌تر، سفارش‌هایی را مشاهده می‌کنید که معامله شده‌اند.


همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این بات مقدار مورد نظر سفارش‌های فروش خود را به صورت سفارش فوری در لحظه شروع تامین کرده است.
اگر قیمت به سفار‌ش‌های محدود بالای جدول برسد، آن‌ها نیز معامله شده و به پایین منتقل می‌شوند.

توقف بات اسپات‌گرید:


بعد از اینکه روی دکمه توقف بات بزنید، می‌توانید با حالت‌های زیر، موجودی بات خود را به کیف پول اصلی منتقل کرده و بات را متوقف کنید.

به روز شده در: 06/08/2024