مقالاتی در مورد: اعتبار

پین ایکس چیست؟

پین‌ایکس چیست و چه کمکی به معامله گران می‌کند؟


پین‌ایکس محصول جدیدی از بیت‌پین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا چند برابر آورده خود، اعتبار دریافت و با آن معامله کنند. در واقع شما با عضویت در هر یک از طرح های پین‌ایکس، می‌توانید تا چند برابر دارایی خود،‌ اعتبار معاملاتی دریافت کنید و تا چند برابر هم سود خود را افزایش دهید. با این امکان، می‌توانید از شرایط بازارهای نوسانی، بهترین نتیجه را کسب کنید. لازم به ذکر است که فعال سازی هر یک از طرح ها و دریافت اعتبار کاملا آنی انجام می‌شود.

حد لیکویید چیست؟


در صورتی که ارزش تخمینی دارایی‌های شما در کیف پول پین‌ایکس نزدیک به حد لییکوید شود، طرح مورد نظر به‌صورت خودکار بسته شده و کلیه دارایی‌های شما به فروش خواهد رسید. در ادامه پس از کسر مقدار اعتبار ارائه شده، مابقی مبلغ به حساب اصلی شما برگشت داده خواهد شد.

دریافت اعتبار


جهت دریافت اعتبار معاملاتی، ابتدا باید وارد صفحه پین‌ایکس شوید. این بخش در اپلیکیشن بیت‌پین از صفحه اصلی و در وب‌سایت، از منوی معامله در دسترس شما قرار دارد.


سپس یکی از طرح‌های فعال پین‌ایکس را متناسب با دارایی و شرایط خود انتخاب کنید و دریافت اعتبار را بزنید. به عنوان مثال، فرض می‌کنیم که دارایی اولیه ما از نوع تتر بوده و قصد دریافت اعتبار ۷ برابری به مدت ۷ روز را داریم.


بعد از انتخاب طرح، جزییات و اطلاعات متناسب با طرح ارائه می‌شود که باید در این مرحله، میزان آورده اولیه هم مشخص شود.
توجه داشته باشید که میزان کارمزد هر طرح، متناسب با زمان متغیر بوده و تنها بر اساس میزان اعتبار دریافتی، محاسبه می‌شود. همچنین مقدار ورودی (میزان آورده اولیه) باید متناسب با شرایط اعلام شده باشد و از میزان دارایی موجود در کیف‌پول اصلی شما کمتر نباشد.


توجه: حتما موجودی کیف پول خود را قبل از ثبت طرح بررسی کنید تا به میزان کارمزد مشخص شده، موجودی داشته باشد. در غیر این صورت، خطای عدم موجودی به شما نمایش داده می‌شود.
در بخش بعدی، اطلاعاتی مانند حداکثر میزان ورودی، میزان اعتبار قابل دریافت و جمع کل میزان حساب را مشاهده خواهید کرد.
در نظر داشته باشید که بعد از ثبت‌نام در این طرح، کل آورده شما به همراه میزان اعتبار دریافت شده، به کیف‌پول جدیدی منتقل می‌شود.
در این بخش، میزان حد لیکویید نیز مشخص شده است که ارزش تخمینی کل دارایی‌های شما در کیف‌پول جدید نباید از این میزان کمتر شود، در غیر‌این صورت، احتمال لیکویید شدن شما وجود خواهد داشت.


پس از بررسی کامل همه اطلاعات، روی دکمه دریافت اعتبار بزنید تا وارد بخش سوالات مسئولیت ریسک شوید.
در اینجا چند سوال بسیار ساده ولی مهم در مورد ریسک‌های موجود در طرح‌ها نمایش داده خواهد شد که باید به آن‌ها پاسخ درست داده شود. در صورتی که پاسخ شما اشتباه باشد، این مورد به شما اعلام خواهد شد.


پس از پاسخ درست به سوالات و ادامه، طرح برای شما فعال خواهد شد.


در صورتی که وارد طرح‌های من شوید، لیست طرح‌های فعال و بسته شده قابل مشاهده خواهد بود و می‌توانید وضعیت کلی طرح‌ها را مشاهده کنید. در صورت نیاز، عملیاتی چون افزایش وجه تضمین یا لغو طرح هم از این بخش امکان پذیر است.


جهت افزایش وجه تضمین (افزایش میزان دارایی و کاهش ریسک لیکویید شدن)، آیکون کناری میزان آورده را انتخاب کرده و میزان آورده جدیدی را وارد کرده و افزایش دهید.


در فرم مشخص شده، میزان مبلغی که قصد افزایش دارید را وارد کرده و ثبت کنید.


لغو طرح پین ایکس


لغو طرح دارای دو حالت کلی است:
لیکویید دارایی

با انتخاب این گزینه، کلیه دارایی‌های شما لیکویید یا نقد شده (به ارز پایه اعتبار تبدیل شده) و پس از کسر اعتبار دریافتی، مابقی آن به کیف‌ پول‌‌تان منتقل خواهد شد.


تسویه حساب و نگهداشتن دارایی

در صورت تسویه طرح، کلیه سفارش‌های باز شما بسته می‌شوند و دارایی‌های موجود طرح به کیف پول شما منتقل خواهند شد‌.

توجه داشته باشید که در صورت اتمام زمان طرح، به‌صورت پیش‌فرض دارایی شما لیکویید خواهد شد و پس از کسر اعتبار، باقیمانده مبلغ به کیف پول اصلی واریز می‌شود. پس اگر می‌خواهید ارزهای خریداری شده خود را نگه دارید، پیش از پایان زمان طرح، با استفاده از گزینه تسویه حساب، طرح پین‌ایکس خود را لغو کنید.

به روز شده در: 30/08/2024