مقالاتی در مورد: امنیت حساب کاربری

چگونه نحوه دریافت رمز دو مرحله‌ای را تغییر دهم؟

در بیت‌پین با سه روش پیامک، ایمیل و گوگل آتنتیکیتور می‌توان رمز دوم برای ورود دومرحله‌ای را دریافت کرد.
پیشنهاد بیت‌پین در این خصوص، استفاده از اپلیکیشن گوگل آتنتیکیتور است تا بتوانید با سرعت بیشتر و به دور از اختلالات احتمالی پیامک و ایمیل، رمز دوم خود را دریافت کنید.
البته باید در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب گوگل آتنتیکیتور به‌عنوان روش ورود دومرحله‌ای، حتماً کد بازیابی آن را در جای مناسبی ذخیره و نگهداری کنید تا در صورت نیاز (مثلاً خریداری گوشی جدید)، بتوانید به راحتی ورود دومرحله‌ای گوگل آتنتیکیتور برای حساب کاربری بیت‌پین خود را بازیابی نمایید.

در صورتی که به هر علتی دسترسی شما به دریافت رمز دوعاملی مقدور نبود و تمایل به تغییر آن را داشتید، می‌توانید از دو روش برای تغییر آن اقدام کنید:

الف: اگر در حساب کاربری بیت‌پین هستید و می‌خواهید نحوه ورود دو مرحله‌ای را تغییر دهید، می‌توانید این کار را از قسمت امنیت در منوی حساب کاربری خود انجام دهید:



ب: اگر از حساب کاربری خود خارج شده‌اید و به روش کنونی دریافت رمز دومرحله‌ای خود دسترسی ندارید، درخواست زیر را به‌صورت دست‌نوشته روی یک کاغذ بنویسید و همراه با کارت ملی، یک عکس سلفی بگیرید و به امور پشتیبانی بیت‌پین ارسال کنید.
متن درخواست:
اینجانب ........... با کد ملی .......................... و تاریخ تولد ............................ به‌علت (توضیح مشکل پیش‌آمده) ............ درخواست تغییر روش شناسایی دوعاملی خود را دارم.

تاریخ، نام و نام خانوادگی و امضا


نکته : بعد از تغییر ورود دو مرحله‌ای، تا ۲۴ ساعت امکان برداشت رمزارزی و ریالی را نخواهید داشت.

توجه: با غیرفعال کردن ورود دومرحله‌ای، هنگام ورود به حساب کاربری دیگر نیازی به وارد کردن کد دوم ندارید؛ اما باید در نظر داشته باشید که با غیرفعال کردن ورود دومرحله‌ای، امکان هرگونه برداشت رمزارزی یا ریالی هم وجود نخواهد داشت.
به‌عبارت دیگر، برای برداشت رمزارزی یا ریالی، ورود دومرحله ای باید فعال باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم به‌منظور حفظ امنیت حساب کاربری و البته برخورداری از همه امکانات بیت‌پین، از غیرفعال کردن ورود دومرحله‌ای خودداری کنید.

به روز شده در: 20/03/2024