مقالاتی در مورد: واریز و برداشت

چرا در هنگام انتقال خطای «آدرس مقصد صحیح نمی‌باشد» دریافت می‌کنم؟

در صرافی‌های متمرکز، به طور معمول موقع واریز یا برداشت رمزارزها، چندین شبکه برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید برای انتقال ارز موردنظر خود، از بین آن‌ها شبکه مدنظرتان را انتخاب کنید. اگر در حال برداشت از بیت‌پین هستید و خطای «آدرس مقصد صحیح نمی‌باشد» را دریافت کرده‌اید، دقت کنید که احتمالاً شبکه‌ای که در بیت‌پین برای برداشت انتخاب کردید با آدرسی که از صرافی یا ولت مقصد آن را کپی کرده‌اید، مغایرت دارد و یکی نیست.

برای مثال، فرض کنید در حال برداشت و انتقال ارز سولانا از شبکه اسمارت‌چین هستید؛ اما از مقصد آدرس سولانا را در شبکه اصلی خودش کپی و در کادر آدرس مقصد در بیت‌پین جاگذاری کردید. در این حالت شما خطای «آدرس مقصد صحیح نمی‌باشد» را دریافت می‌کنید؛ زیرا شبکه مبدا شما روی اسمارت‌چین قرار دارد؛ اما از مقصد آدرس سولانا را در شبکه اصلی سولانا داده‌اید. در این حالت باید از مبدا، شبکه را تغییر دهید و روی سولانا گذاشته و یا آدرس مقصدی که می‌دهید را اصلاح کنید و آدرس شبکه اسمارت‌چین را وارد کنید تا انتقال شما انجام شود.

در حالت دیگر شما قصد واریز به بیت‌پین را دارید و این خطا را دریافت می‌کنید. در این شرایط هم حالت بالا برقرار است و با خطای «آدرس مقصد صحیح نمی‌باشد» مواجه می‌شوید.

نکته: دقت کنید که در کیف پول‌های شخصی، اگر ارزی را در شبکه خاصی داشته باشید امکان تغییر شبکه وجود ندارد و باید ارز خود را از همان شبکه انتقال دهید؛ بنابراین اگر ارزی را در شبکه‌ای داشته باشید که بیت‌پین از آن شبکه پشتیبانی نکند، امکان واریز آن ارز به بیت‌پین وجود ندارد.

پس در صورتی که در هنگام برداشت ارزی خطای «آدرس مقصد صحیح نمی‌باشد» دریافت کردید، نکاتی که در بالا گفته شد را مجدداً بررسی نمایید و سپس انتقال را نهایی کنید.

اگر در مورد شبکه‌های انتقال رمز ارز اطلاعات کافی ندارید لطفا راهنمای زیر را مطالعه بفرمایید:
شبکه‌های بلاک‌چین در واریز و برداشت چیست؟

به روز شده در: 19/03/2024