مقالاتی در مورد: معاملات و سفارش‌ها

انواع سفارش‌ها در بخش معامله بیت‌پین

در بخش معامله بیت‌پین، امکان ثبت سفارش با روش‌های مختلفی وجود دارد تا شما کاربر عزیز بتوانید با توجه به برنامه‌ریزی و استراتژی خود، در این بازار فعالیت کنید. در ادامه به‌صورت خلاصه به هر یک از انواع سفارش‌های پلتفرم معاملاتی بیت‌پین می‌پردازیم:

سفارش فوری



سفارش فوری، در واقع همان سفارش با قیمت بازار (Market Order) است. در این نوع سفارش، در صورت ایجاد سفارش خرید، معامله از کم‌ترین قیمت فروش دفتر سفارشات (اوردربوک) آغاز شده و تا زمانی که کل مقدار رمزارز مورد نظر خریداری شود، ادامه پیدا می‌کند. عکس همین موضوع برای سفارش فروش فوری هم صادق است و پلتفرم از بالاترین قیمت دفتر سفارشات، معامله را شروع می‌کند تا کل رمزارزی که برای فروش در نظر گرفته بودید، فروخته شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفارش فوری، لطفا راهنمای زیر را مطالعه کنید:
سفارش فوری چیست؟

سفارش محدود



سفارش محدود، نوعی سفارش است که با استفاده از آن، می‌توانید در قیمت مشخصی رمزارز موردنظر خود را خریداری کرده یا بفروشید. بنابراین زمانی که این نوع سفارش ثبت می‌شود، در دفتر سفارشات (اوردربوک) باقی خواهد ماند تا بازار به قیمت موردنظر برسد و سپس سفارش مورد نظر انجام شود.

برای آشنایی بیشتر با سفارش محدود، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:
چطور سفارش محدود در یک قیمت خاص بگذارم؟

سفارش با حد ضرر یا سود


سفارش با حد ضرر یا سود یا همان استاپ لیمیت، سفارشی است که وقتی قیمت یک دارایی از حدی پایین یا بالاتر برود، این سفارش در یک قیمت خاص ثبت خواهد شد. در واقع با تنظیم یک فعال‌کننده یا همان قیمت استاپ، زمانی که قیمت بازار به این عدد برسد، سفارش ما با قیمت دیگری که جداگانه تعیین شده، ثبت خواهد شد.

سفارش OCO


سفارش OCO یا (One Cancels the Other) به معامله‌گر اجازه می‌دهد که دو سفارش محدود و حدضرر را هم‌زمان تنظیم کند و وقتی که یکی از این دو سفارش فعال شوند، سفارش به‌صورت دیگر لغو می‌شود. این سفارش در واقع ترکیبی از دو سفارش حد سود/ضرر و سفارش محدود است.

از آنجا که سفارش OCO از امکانات حرفه‌ای و کمی پیچیده‌تر پلتفرم معاملاتی بیت‌پین است، پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری کامل‌تر آن، به راهنمای زیر مراجعه کنید:
چگونه در بیت پین سفارش حد ضرر و حد سود و OCO ثبت کنیم؟

راهنمای ویدئویی


به روز شده در: 26/03/2024