مقالاتی در مورد: معاملات و سفارش‌ها

سفارش فوری چیست؟

سفارش فوری، در واقع همان سفارش با قیمت بازار (Market Order) است. در این نوع سفارش، در صورت ایجاد سفارش خرید، معامله از کم‌ترین قیمت فروش دفتر سفارشات (اوردربوک) آغاز شده و تا زمانی که کل مقدار رمزارز مورد نظر خریداری شود، ادامه پیدا می‌کند.

به‌عنوان مثال، اگر سفارش خرید ۱۰۰ تتر به‌صورت فوری ثبت کنید و در دفتر سفارشات به ترتیب سفارش فروش ۳۰ تتر با قیمت ۵۹.۹۵۰ تومان، ۶۰ تتر با قیمت ۶۰.۰۵۰ تومان و ۲۰۰ تتر با قیمت ۶۰.۵۰۰ تومان وجود داشته باشد، پلتفرم به‌صورت خودکار از کم‌ترین قیمت ۳۰ تتر ۵۹.۹۵۰ تومانی، ۶۰ تتر ۶۰.۰۵۰ تومانی و در نهایت ۱۰ تتر ۶۰.۵۰۰ تومانی برای شما خریداری خواهد کرد.

عکس همین موضوع برای سفارش فروش فوری هم صادق است و پلتفرم از بالاترین قیمت دفتر سفارشات، معامله را شروع می‌کند تا کل رمزارزی که برای فروش در نظر گرفته بودید، فروخته شود.

این نوع سفارش مخصوص چه کسانی است؟


سفارش فوری مخصوص کسانی است که می‌خواهند به سرعت رمزارز موردنظر خود را خریداری کرده یا بفروشند و حساسیت کمتری نسبت به قیمت دارند. بدیهی است که با توجه به اهمیت سرعت در انجام سفارش برای این دسته از کاربران، ممکن است بر اساس صف فروشندگان یا خریداران، معاملات با قیمت بالاتر یا پایین‌تر از حد نرمال انجام شوند.

هنگام ثبت سفارش فوری حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت بالا بودن حجم سفارش، ممکن است خرید یا فروش در قیمت‌هایی با اختلاف قابل توجه نسبت به قیمت تعادلی بازار انجام شود.

برای ایجاد سفارش فوری چه باید کرد؟



برای ایجاد سفارش خرید و فروش فوری در بخش معامله بیت‌پین، می‌توانید در پنل سفارشات، سفارش فوری را انتخاب کنید.



حالا پس از انتخاب بخش خرید یا فروش، می‌توانید مقدار رمزارز موردنظر خود را برای ثبت سفارش وارد کنید. به‌عنوان مثال شما قصد خرید میزان ۰.۰۰۰۰۵۸۰۷ بیت‌ کوین به‌صورت سریع و با قیمت بازار را دارید که همین عدد را در باکس مقدار وارد می‌کنید.

همچنین شما در این قسمت می‌توانید با استفاده از ابزار درصد دارایی که به‌صورت نواری از ۰ تا ۱۰۰ درصد را نشان می‌دهد، حجم سفارش را بر اساس درصد دارایی خود تعیین کنید. به‌طور مثال اگر قصد دارید ۲۵ درصد از دارایی تومانی خود را صرف خرید بیت‌کوین کنید، روی این ابزار نوار را تا ۲۵ درصد انتخاب می‌کنید تا مقدار مربوطه نمایش داده شود.

بعد از وارد کردن مقدار با هر یک از روش‌های فوق، دکمه خرید یا فروش را بزنید تا سفارش ثبت و بلافاصله انجام شود.

به روز شده در: 24/03/2024