مقالاتی در مورد: معاملات و سفارش‌ها

قیمت رمزارزها در بیت‌پین چگونه تعیین می‌شود؟

در بیت‌پین دو بخش اصلی برای خرید و فروش رمزارز وجود دارد؛ خرید آسان و بخش معامله.
قیمت رمزارز در هر یک از این بخش‌ها، به شکل متفاوتی محاسبه می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم:

بیت‌پین با توجه به عرضه و تقاضا در خود بازار بیت‌پین تعیین می‌شود. به همین علت ممکن است قیمت‌ در بیت‌پین با سایر پلتفرم‌ها تفاوت جزئی داشته باشد.

قیمت در سفارش خرید یا فروش آسان



در خرید یا فروش آسان، کاربر مستقیماً با بیت‌پین وارد معامله شده و ارز موردنظر خود را خریداری می‌کند یا می‌فروشد. در این روش، بیت‌پین به جای کاربر اقدام به سفارش‌گذاری و جمع آوری ارز موردنیاز وی از پلتفرم‌های مبادله مختلف خواهد کرد. درواقع خرید آسان مخصوص کاربرانی است که علاقه‌مند به انجام سفارش به‌صورت سریع هستند. به همین خاطر، در خرید و فروش آسان، چیزی تحت عنوان کارمزد به‌صورت درصد محاسبه نمی‌شود و مبلغ نهایی، بر اساس قیمت تمام شده معامله در پلتفرم‌های مبادله و در همان لحظه محاسبه خواهد شد. ضمناً در زمان خرید یا فروش، قیمت و مبلغ نهایی به کاربر نمایش داده می‌شود که کاربر پس از تایید قیمت، می‌تواند خرید یا فروش خود را تکمیل نماید.

قیمت در بخش معامله بیت‌پین



در قسمت معامله بیت‌پین قیمت هر رمزارز، بر اساس عرضه و تقاضا در بازار بیت‌پین محاسبه شده که به همین علت، ممکن است قیمت در بیت‌پین با سایر پلتفرم‌ها تفاوت جزئی داشته باشد. لازم به ذکر است که قیمت رمزارزی که در بخش معامله مشاهده می‌کنید، در واقع قیمت آخرین معامله‌ انجام شده بین خریداران و فروشندگان است. به بیان دیگر، قیمت آخرین معامله انجام شده، قیمت نمایشی همان رمزارز در پلتفرم معامله است.

نکته مهم درباره سفارش فوری

یکی از انواع سفارش‌ها در بخش معامله بیت‌پین، سفارش فوری است. در این نوع سفارش، در صورت ایجاد سفارش خرید، معامله از کم‌ترین قیمت فروش دفتر سفارشات (اوردربوک) آغاز شده و تا زمانی که کل مقدار رمزارز مورد نظر خریداری شود، ادامه پیدا می‌کند. عکس همین موضوع برای سفارش فروش فوری هم صادق است و پلتفرم از بالاترین قیمت دفتر سفارشات، معامله را شروع می‌کند تا کل رمزارزی که برای فروش در نظر گرفته بودید، فروخته شود. به همین خاطر، در سفارش فوری، ممکن است قیمت نهایی خریداری شده با قیمتی که در ابتدا مشاهده می‌کنید کمی متفاوت باشد.

برای آشنایی بیشتر با سفارش فوری بیت‌پین، مطلب زیر را مطالعه کنید:
سفارش فوری چیست؟

به روز شده در: 25/03/2024